Műholdas nyomkövetéssel és flottamenedzsmenttel kapcsolatos tévhitek

Nagyon nehéz beszerelni

A legtöbb műholdas flottamenedzsment rendszer, mint az ASGPS is, ugyanazokkal az összetevőkkel rendelkezik: GPS eszköz beszerelése minden járműbe és egy felhasználói felület, ami rendszerezi és megjeleníti az összegyűjtött információkat. A beszerelés és a rendszerek használata is egyszerű. 

Nagyon drága és csak a nagy flottával rendelkező vállalkozások engedhetik meg maguknak

Az ár minden esetben a legnagyobb félelem és általában ezzel kapcsolatban születnek a legnagyobb félreértések. A műholdas (GPS) nyomkövető rendszerekhez minden járműbe be kell szerelni egy eszközt és minden esetben havi előfizetésre van szükség. 

Ugyanakkor komoly kiadások megelőzésében nyújtanak segítséget: felesleges túlórák, nem hatékony útvonaltervezés, felesleges motorjáratás, meggondolatlan vezetés. Ezek költsége gyakran túlszárnyalja egy GPS nyomkövető rendszer árát. A legtöbb flottának nagyon hamar megtérül a rendszerbe fektetett pénze, a kevesebb túlóra, alacsonyabb üzemanyag költségek valamint a kevesebb járműkarbantartás miatt is.

Csak a sofőrök megfigyelésére való ezért fel fognak mondani

Miután az alkalmazottak megismerik a műholdas (GPS) nyomkövetés előnyeit, erre támaszkodnak több dologban is, például amikor útvonaltervezésről, országúti támogatásról vagy a munkaidőben elvégzett igazolásáról van szó. A GPS nyomkövetés megszünteti az időigényes papírmunkát és biztonságot nyújt a sofőrnek és a rakománynak is.

Gépjárművédelemmel kapcsolatos tévhitek

Sokszor példálóznak GSM és GPS zavarókkal, amit az interneten vásárolhatunk, és azzal aztán minden szuper riasztó semlegesíthető. Számtalan videót találhatunk például a Youtube-on amiben egy „hozzáértő” elmondja, hogy éppen minden védelmi eszközt semlegesít az adott gépjárműben.

Gondoljunk bele logikusan, az autógyárak vajon olyan kocsikat gyártanak, melyek egy teniszlabdával kinyithatóak? Az adott autót tervező mérnökök erre nem gondolnak? Ahogy a felügyelettel rendelkező műholdas védelmet kínáló cégek nem gondolnak a GPS és GSM zavarókra? Amint kitalálnak egy módszert, hogy hogyan lehet feltörni egy autót, azonnal kitalálják, hogy hogyan lehet védekezni ellene. Ez egy végeláthatatlan harc a „jó” és a „rossz” között. Vannak egyszerűbb védelmi eszközök, amelyeket hatástalanítani is egyszerűbb, és vannak összetett, bonyolult védelmek, amelyeket szinte lehetetlen megkerülni.

Az, aki semmilyen riasztót, immobilisert vagy mechanikus szerkezetet nem szereltet az autójába, annak valóban könnyen lopják el a járművét. Aki tesz a védelemért, az nagy valószínűség szerint nyugodtan alhat. A védelem kiválasztásakor figyelembe kell venni az autó értékét és azt is, hogy mennyire kelendő. Természetes, hogy egy kis értékű autóba nem feltétlenül szereltetjük a legdrágább védelmet. Szintén természetes, hogy egy magas lopási mutatóval rendelkező autót magasabb védelmi szintű rendszerrel is szerelünk fel.

Mindenkinek van egy kialakult gondolata arról, hogy mit szeretne az autójába, de ez nem mindig reális. Az As Solutions - nél a tapasztalataink alapján igyekszünk a helyes irányba terelni a tulajdonost. Ez azt jelenti, hogy az autó adottságainak megfelelő rendszert ajánlunk.

Minden védelmi berendezés semlegesíthető, a kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt. A tapasztalat valóban azt mutatja, hogy egy autó eltulajdonítása időhöz kötött. Ami hosszadalmasnak tűnik a rablók szemében, ahhoz nagyobb valószínűséggel nem is nyúlnak. Sokszor roppant egyszerű szerkezetek védik meg az autót, de ez nem jelenti azt, hogy elég egy önindító-blokkolás vagy egy kormányzár, és attól minden tolvaj megriad.

Sajnos a riasztókba vetett hitet megrengették az olcsó, pár ezer forintos termékek és azok silány beépítései. Az állandóan szirénázó autók sajnos a köztudatba vésték, hogy a riasztó egy olyan szerkezet, ami állandóan megszólal. Természetesen ez nem így van. Az ilyen zajforrások beállítatlan, kezdetleges termékek, ráadásul csapnivaló beépítéssel. Mint minden szakmunka, a riasztószerelés is szakértelmet követel, amibe az is beletartozik, hogy nem árulunk olyan eszközöket, amik nem alkalmasak az autóban lévő szélsőséges körülmények közötti stabil működésre.

A gépjárművédelem mindig két részből áll. Az egyik egy mechanikus védelem, a másik az elektronikus jelzőrendszer. A kettő kombinációja olyan szinten megnöveli az áthatolás idejét, hogy azt az autót már nem érdemes piszkálni.

Minden védelmi eszköz kiiktatható. A váltózár esetében kinyomott kuplunggal vontatható az autó, és egy mágnesesen árnyékoló ponyvával letakarhatjuk a GPS autóvédelmi rendszer térerejét. Megvalósítható, hogy az autót behúzzuk egy kamion rakterébe és ott azonnal szétszedjük, de lássuk be, ezek nem életszerű események. A váltózár szétfúrása, kiszerelése időigényes és nehéz feladat. Nem lehet lefagyasztani és egy kalapácsütéssel kettétörni. Az autó kinyitásának pillanatában megszólal a riasztó és azt nem lehet akciófilmbe illő módon egy mozdulattal elnémítani. Nem lehet a szirénát például befújni purhabbal, hogy megnémuljon, és nem lehet csak úgy elsőre megtalálni egy rejtett blokkoló eszközt.

Lehet semlegesíteni a védelmet, ha van elég idő, vagy ismerjük annak felépítését. Sokan elárulják az indítási trükköt egy mosóban vagy szervizben. A javítóműhelyben leadott autókulcs és riasztó távirányító másolható a tulajdonos tudta nélkül. Ezek mind lehetséges gyenge pontjai, az autóvédelmi rendszerünknek.

A védelmi berendezéseknek, igenis minden autóba be kell építeni. A hivatalosan bevizsgált riasztók, immobiliserek, váltózárak és műholdas védelmi rendszerek megbízhatóak, felépítésük rengeteg mérnöki munkaórát és tapasztalatot foglal magában, megkerülésük, kiiktatásuk időigényes és bonyolult dolog. Az autó egy értékes vagyontárgyunk vagy munkaeszközünk, ami megérdemli, hogy vigyázzunk rá.

Ajánlatot kérek gépjárművem hatékony védelmére

Ügyfeleink

Tekintse meg kiemelt ügyfeleinket akik az elmúlt 6 évben megtiszteltek bizalmukkal!

bat
DEH-Draexlmaier
goodwill
hambau
imperial
intermetal
mediaworks
mol
schrack
sews-ceh
waberers
vtl_systems